Online Diary cikNaz: Day 07 - Your Dream Wedding
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 25, 2011

Day 07 - Your Dream Wedding

Okayy, go on for this challenge !
Perkahwinan impian saya !
banyak sebenarnya yang aku nak bebelkan tapi tangan aku malas bebenor la nak menaip mencari idea supaya mencurah-curah ke ladang gandum. erk -..-"
act, Islam tak menggalakkan umatnya melakukan pembaziran dan amatlah menggalakkan kesederhanaan.
so, orang melayu kita ni penuh dengan adatnya. contohnya dalam perkahwinan ada beberapa adat yang sebahagian masyarakat melayu amalkan macam tepung tawar, persandingan, malam berinai dan macam-macam lagi kan.
bagi aku, aku nakkan majlis perkahwinan aku yang sederhana je. yang penting akad nikah aku nak buat kat rumah :) mak kata better buat kat rumah sebab kalau buat kat masjid, ada sebahagian tetamu perempuan mybe datang bulan then tak bole masuk masjid. kalau buat kat rumah, semua tetamu boleh tengok dengan lebih dekat :) woww, sangat bahagia! :D
mak kata nak buat khatam Al-Quran. aku sangat-sangat setuju dan sangat bagus dapat baca Al-Quran beramai-ramai dengan tetamu yang datang. such a beautiful wedding :)
jujurnya, aku tak perlukan majlis yang grand-grand. cukuplah dengan majlis khatam Al-Quran, akad nikah, persandingan, kenduri jamuan makan-makan dan hal-hal biasa yang macam pengantin lain buat. of kos secara sederhana insyaallah. *cakap macam dah nak kahwin je aku ni.adehh.hahaha 

semua gambar-gambar ni aku cilok dari GOOGLE IMAGE yea :)

sangat cantik jubah pengantin ni! aku nak tema putih suci murni dan bersih.hehe


elegan kann? simple je pelamin macam ni.

cantiknya snap gambar kahwin macam ni. buat frame kat bilik mesti cun dan mengimbau sanubari aku dengan fahmi.ecehh.hehehe.


I love being married.  It's so great to find that one special person you want to annoy for the rest of your life. 


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda kalau sudi yea :)

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen