Online Diary cikNaz: malang tidak mungkin dapat dihidu.
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 16, 2012

malang tidak mungkin dapat dihidu.


Dalam beberapa hari ni, err bukan hari but dah lama aku pikir. aku dulu selalu pegi kerja naik moto ulang alik rumah n tempat keje. rumah pulak kalau nak ke bandar ada lah dalam 18km mungkin. naik lenguh kadang-kadang aku naik motor. uwaaaa den mano ada lesen kereta. kalau nak ambik kena kumpul duit sendiri. kena tanggung sendiri maaaa. motif sebenarnya aku nak cakap pasal kejadian malang tidak berbau dekat sekeliling kita ni. aku bawak motor memang banyak kali atau nyaris-nyaris eksiden ==" kadang-kadang bukan salah aku, tapi org lain cuai boleh gak jadi salah satu sebab eksiden ni. 

aku baru baca artikel dlm salah satu blog fav aku pasal eksiden. melayu plak tu :( kalau kaum aku mmg aku sedih. ouh sorry, aku bukan racist tau cuma aku sedih sbb melayu. ntahla.hmmm kesian makcik tu kain dia penuh dengan darah. :( yang si penunggang motosikal tu plak meninggal kat tempat kejadian. :( sangat-sangat menyayat hati. serious aku memang tak boleh tengok melayu yg eksiden ecp bila ada makcik-makcik yg menangis kat tmpt kejadian. sepintas aku teringat mak :( 

kesimpulannya sebenar yang aku nak taip ni, malang tu tak berbau. kadang-kadang kita dah bawak elok-elok dengan cermatnya tapi dek kerana kecuaian pemandu lain, kita boleh terlibat sekaligus kalau dah ditakdirkan, maut menjemput kita. bila dah tertulis nyawa kita akan diambil, anytime je ALLAH boleh tarik. berdoa je la smoga umur aku dan org-org yang aku syg sentiasa dipanjang. aminnnn....



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda kalau sudi yea :)

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen